Cultura organizationala se refera la ansamblul de valori, de credinte comune si de traditii impartasite de membrii unei organizatii. Este foarte important ca toti angajatii dintr-o companie sa inteleaga foarte bine aceasta cultura, intrucat ea influenteaza activitatea zilnica: comunicarea dintre angajati, vestimentatia, nivelul de importanta acordata ierarhiilor sau tipul de atmosfera din birou.

Inca de la inceputul unei afaceri, liderii ar trebui sa acorde o foarte importanta acestui aspect. Intr-o companie cu o cultura organizationala corespunzatoare, oamenii se simt bine si lucreaza cu drag, devenind mai eficienti.

Citeste mai jos

Iata o serie de 5 semne care iti arata ca sunt anumite lucruri pe care ar trebui sa le lucrezi pentru ca oamenii sa vina la serviciu de placere, nu din obligatie.

  1. Cultura organizationala se bazeaza pe bunuri.

Nu poti spune ca ai o foarte buna cultura in companie doar pentru ca, spre exemplu, oferi masa de pranz tuturor angajatilor o data pe luna sau pentru ca oferi cafeaua de dimineata in fiecare zi. Nu este rau, dar ideea de cultura organizationala nu se bazeaza pe astfel de bunuri, ci pe o conceptie generala, o filozofie mutual impartasita.

  1. Misiunea declarata a companiei are un aer generalist.

In momentul in care iti pasa de cultura organizationala a companiei pe care o conduci, trebuie sa iti pese de faptul ca toti angajatii ar trebui sa stie clar care este scopul general al companiei. Degeaba le povestesti tu despre aceste lucruri, in momentul in care ei vor vedea scris in documentele oficiale o misiune clara, fara loc de interpretari, le va fi mult mai usor sa adere la ea.

  1. Cultura organizationala exista doar la birou.
Citeste si:  Cum sa scrii o scrisoare de recomandare pentru un fost angajat

Oamenii care cred in valorile companiei la care lucreaza, se modeleaza pe ele si in viata personala, in afara orelor de munca. Daca voi, la birou, puneti mare pret pe reciclare, iar acasa angajatii arunca in fiecare zi toate deseurile in acelasi loc, inseamna ca ceva nu merge bine.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  1. Angajezi aptitudini, nu oameni.

In timpul fiecarei angajari, pe langa pregatirea profesionala pe care o cauti intr-un candidat, trebuie sa acorzi atentie si personalitatii lui. Gandeste-te daca impartaseste aceleasi valori ca si restul echipei si daca se poate adapta mediului de lucru pe care l-ai creat.

  1. Nu vrei schimbari.

Oamenii se schimba in mod constant, iar tu trebuie sa le accepti aceste modificari de comportament. Compania ta trebuie sa fie reprezentata de angajati, la fel cum angajatii trebuie sa fie reprezentati de companie. Asadar, tine cont de faptul ca si cultura organzationala trebuie inovata permanent.