Pentru a crea un site care sa aiba succes si sa te ajute in afacerea ta trebuie sa tii cont de anumite reguli. In primul rand, la un site conteaza foarte mult continutul. Daca acesta este de calitate, sansele ca site-ul sa fie unul apreciat sunt semnificative. Continutul trebuie de asemenea sa fie actualizat permanent. Cu  toate acestea insa, daca nu este bine structurat, suficient de bine organizat si cu un design potrivit, potentialul acestuia scade uluitor. Ar fi pacat sa se iroseasca niste idei bune pentru niste detalii organizatorice de care se poate tine cont fara prea mare efort. Ei bine, despre acele detalii vom vorbi in continuare:

Adapteaza site-ul tipului tau de afacere. Fiecare categorie de afacere are nevoie de un anumit tip de site.

  • O firma care ofera produse/servicii pentru care este nevoie sa se deplaseze potentialul client, ca un cabinet stomatologic sau de psihologie, are nevoie de un site de prezentare
  • Acolo unde produsele se schimba periodic, ca in cazul unei agentii imobiliare, este necesar un site dinamic.
  • Pentru un magazin online de produse vestimentare este nevoie de un site de vanzare.
  • Pentru un magazin ce ofera o gama de produse care nu se schimba, este necesar un site static.

Hotaraste-te ce anume iti doresti de la site-ul tau. Unele site-uri sunt menite sa faca o impresie foarte buna, unele sa faca trafic, iar altele sa vanda.

Citeste mai jos

Cunoaste-ti publicul tinta. Este foarte important sa te adresezi “pe limba potentialilor clienti”. Daca oamenii carora te adresezi sunt limitati intr-ale tehnologiei, site-ul trebuie sa fie foarte simplu si usor de utillizat, intuitiv, astfel incact sa gaseasca repede ceea ce cauta. Daca site-ul este adresat cpiilor, acesta trebie sa fie viu, animat, colorat, astfel incat sa le atraga atentia si sa ii faca sa ramana mai  mult timp acolo. Acest tip de public poate ramane pe site daca acesta este atractiv, chiar daca informatia pe care o cauta nu se regaseste acolo.

Citeste si:  Secretul cresterii vanzarilor in eCommerce: „Gandim digital, dar livram analog”

Pentru a contura o structura generala a unui site, ne vom axa pe elementele care nu trebuie sa lipseasca, indiferent de tipologia respectivului site.

Cel mai important element de identitate al unei firme este un logo. Acesta trebuie asezat intr-un loc vizibil, de obicei in coltul din stanga-sus si trebuie sa apara pe toate paginile site-ului. Este indicat ca la click pe logo, utilizatorul sa fie directionat pe prima pagina.

Prima pagina este in general denumita “acasa” si este de obicei cea mai vizitata pagina de pe site. PE prima pagina se gaseste o descriere scurta si generala a companiei, a activitatii si a serviciilor/produselor oferite. Are o importanta deosebita deoarece in functie de modul in care arata aceasta pagina, utilizatorul decide daca vrea sa ramana pe site sau il paraseste in mai putin de 2 secunde. Prima pagina este formata din 3 parti:

  • antet – primul element vizibil pe pagina; poate avea diferite forme si marimi, poate contine text, imaini, elemente statice, dinamice, slide-uri;
  • corpul paginii – continutul paginii, text, imagini, video, link-uri, etc;
  • subsol – informatii despre cine a creat site-ul, drepturile de autor, link catre alte pagini (de exempu “contact”).

Meniul este o componenta importanta Acesta trebuie sa fie functional. Pentru un site stufos, ordinea paginilor conteaza extrem de mult, pentru ca utilizatorul sa vada clar o structura care sa ii usureze navigarea in pagina si gasirea informatiei pe care o cauta.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing Online

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Despre noi este pagina unde este prezentata istoria companiei, realizarile si obiectivele.

Portofoliul este pagina unde sunt enumerati clientii importanti cu care a colaborat compania, lucrarille si proiectele realizate

Pagina servicii este pagina care poate aduce venituri companiei daca are un continut convingator si poze/videoclipuri atractive.

Pagina contact contine adresa la care este sediul firmei, o harta, numarul de telefon, adresa de e-mail si un formular de contact (optional).