Traim in era abundentei si, totodata, majoritatea companiilor investesc in marketing, in cresterea brand-ului lor pe piata. Asadar, ce faci pentru a te diferentia? Cum ii faci pe potentialii clienti sa aleaga produsele si serviciile tale din intreaga gama existenta? O foarte buna idee este sa incerci ca prin orice miscare de marketing pe care o faci sa iti spui povestea, concept denumit marketing prin storytelling.

De foarte multe ori, deciziile cumparatorilor se bazeaza pe o conexiune de tip emotional, realizata prin povestea pe care tu o expui. Din acest motiv, trebuie sa cunosti foarte bine nisa careia te adresezi si, astfel, sa iti perfectionezi povestea.

Citeste mai jos

Pe langa latura emotionala pe care o trezesti, nu trebuie sa uiti nici de cea rationala. Cu alte cuvinte, povestea trebuie sa cuprinda si calitatea, valoarea si pretul pe care il oferi. Cum sa imbini toate aceste elemente, dar si altele? Iata o serie de sfaturi.

  • Potriveste-ti povestea cu stilul.

In functie de cultura organizationala, creeaza o poveste din care sa reiasa modul companiei tale de a functiona: conservator, inovator, degajat sau strict. Un exemplu bun este reprezentat de cei de la Apple. Brand-ul lor inspira exact ceea ce sunt ei si produsele lor: simplu, curat, degajat.

  • Realizeaza conexiunea emotionala.

Impartaseste cu publicurile tale povesti de succes si testimoniale ale persoanelor care au cumparat de la tine. Important este sa spui povestile care conteaza, care nu sunt plictisitoare, fie care sunt umoristice, emotionante sau motivationale.

  • Fa-ti povestea usor de… povestit

Cand aud o poveste care le place, oamenii vor sa o spuna mai departe. Asadar mesajul brand-ului tau trebuie sa aiba impact asupra celor care il citesc si sa ii determine sa il spuna mai departe. Totodata, retelele sociale sunt un mijloc foarte important prin care oamenii se exprima. Pe site-urile pe care iti postezi mesajul, ai grija sa ai la loc de vedere posibilitatea de a distribui continut in mod direct. Astfel, daca unui cititor nu ii vine ideea sa distribuie continutul chiar daca ii place, trebuie sa ii dai chiar tu un impuls.

Citeste si:  Cum alegem obiectele promotionale

 

Autor: Claudia Caraba