Acum că business-ul tău e “pe picioare” și știi care sunt cele mai bune 10 modalități prin care să îl faci să crească rapid, care este planul pe viitor? Care sunt strategiile de marketing care te vor diferenția pe tine de restul sutelor de noi afaceri care apar anual pe piață?
Există o competență pe care începe să se pună accentul mai tare decât pe orice altceva: customer excellence (excelență în relația cu clienții). Strategiile de marketing pe care le voi împărtăși cu tine au legătură cu această nouă mentalitate, că niciun business nu poate fi sustenabil, dacă relațiile cu clienții nu sunt puternice și de calitate.
Prin urmare, iată câteva dintre cele mai importante strategii de marketing pe care le poți implementa, care vor schimba radical felul în care afacerea ta va evolua în timp.
Cunoaște-ți publicul
Pare de la sine înțeles, însă mulți antreprenori își văd clienții ca fiind interesați de produsul/serviciul lor, sau nu. Mai mult, ei nici nu bagă în seamă persoanele care nu intră în aria de interes momentan, dar care ar putea deveni cumpărători pe viitor.
Să îți cunoști clienții înseamnă să îi înțelegi în profunzime: de ce sunt interesați de produsul/serviciul tău, când îl cumpără, cum îl cumpără și ce ar prefera să fie diferit la felul în care te comporți cu ei.
Păstrează legătura
Odată ce ți-ai cunoscut publicul e timpul să stai de vorba cu ei. Aceste interacțiuni se pot petrece în diferite moduri, însă sunt trei arii pe care trebuie să le ai acoperite în orice moment:
1. Postări pe social media
Minim Instagram și Facebook, asigură-te că postezi cel puțin o dată pe zi. Încearcă să postezi întrebări, poll-uri și provocări, astfel încât să inițiezi o conversație cu ei.
2. Story-uri pe Instagram
În ultima perioadă oamenii au renunțat la scroll-ul news feed și s-au mutat masiv la vizualizat story-uri. La fel ca și postările, fii creativ, personal și invită-i să interacționeze cu tine.
3. Răspunde la mesaje – mereu
Probabil cea mai banală dar cea mai importantă dintre cele trei, ai grijă să răspunzi mereu la mesaje, în maxim 24 de ore sau 48 de ore, dacă nu lucrezi în weekend. Nu uita, mesajele pot fi primite și sub formă de comentarii la postări, deci fii atent și la zona respectivă.
Arată-le clienților că le ești recunoscător
Dacă vrei să îți întărești relația cu clienții și poate chiar să ii cunoști personal pe unii dintre ei, organizează un eveniment în care să le răsplătești fidelitatea și consistența.
Așa cum premiile Oscar celebrează cei mai buni din industria cinematografică, Panteonul Blackjack pe cei mai buni oameni ai jocului și Forbes pe cei mai buni antreprenori sub 30 de ani, așa ar trebui și tu să ai un top al clienților tăi loiali. Evident, nu trebuie să fie de dimensiunea și costul celor menționate mai sus; chiar și ceva în mediul online poate face diferența.
Fii la curent cu ce se întâmplă în lume
Foarte multe companii au de suferit pentru că fac campanii insensibile, postează lucruri banale pe rețelele de socializare sau nu se implică în activitățile de interes pentru publicul lor.
Asigură-te că ești la curent cu problemele actuale din societate, fii atent la subiectele de care ar trebui să te ferești și implică-te în cauzele care ti-ar putea aduce laude din partea clienților tăi. Cu cât ești mai informat, cu cât ai șanse mai mari să eviți situații neplăcute în văzul publicului.
Cere-le feedback
O particularitate a conceptului de customer excellence este că niciodată nu poți fi perfect – mai ales dacă ai o firmă mare, cu mulți angajați. Prin urmare, periodic, contactează-ți clienții fideli și roagă-i să îți răspundă la câteva întrebări despre felul în care s-au simțit cumpărând/folosind produsele/serviciile tale.
Dacă vezi ca rata de răspuns este mică, le poți oferi un discount sau un alt beneficiu în schimbul timpului lor. Cu toate astea, ai grijă să nu fii insistent, ci testează și vezi ce abordări sunt preferate de ei.