Sa ai preturile corecte va face o mare diferenta in cazul cifrei de afaceri si a profitului – asa ca pune accent pe stabilirea preturilor. Dar, este oarecum dificil sa faci asta. Pune un pret prea mare si clientii tai se vor duce catre concurenta mai ieftina; pune un pret prea mic si oamenii vor presupune ca produsul sau serviciul tau este de calitate indoielnica si astfel se vor indeparta.

 

Preturile competitive

In cele mai multe piete, preturile competitorilor iti vor indica ceea ce poti sau trebuie sa iei in calcul ca si element de valorificat. Evaluarea modului in care produsul sau serviciul tau poate fi comparat cu al lor – si importanta pe care clientii vizati o pun pe diferitele caracteristici sau beneficii – iti va oferi, de asemenea, o idee buna asupra valorii reale a ofertei tale.

Citeste mai jos

Sa stabilesti preturile tale apropiate de cele ale competitiei este o strategie sigura deoarece potentialii clienti nu vor exclude produsele tale imediat pe motiv ca ar fi prea scumpe. Vei evita, de asemenea, riscul de a incepe un razboi al preturilor pe motiv ca ai preturi mai mici decat rivalii tai.

 

Preturile premium

Daca ai cunostinte avansate cu privire la preturile pietei tale, este tentant sa le stabiliesti pe ale tale un pic mai jos pentru a-ti oferi un avantaj competitiv. De fapt, stabilind un pret un pic mai ridicat este de multe ori o strategie mult mai buna.

In mintea multor clienti, un pret mai mare sugereaza o calitate mai buna si orice reducere a cifrei de afaceri cauzata de preturile ridicate poate fi compensata de marjele de profit mai mari. In cazul in care nu functioneaaza, poti oricand reduce preturile la un nivel mai competitiv.

Preturile premium pot fi eficiente in cazul in care exista obstacole catre competitie – daca detii un produs brevetat sau clienti fideli, de exemplu. Acesta poate fi o metoda de abordare buna si pentru afacerile mai mici. Avand costuri pe unitate mai mari, firmele mai mici nu isi permit sa concureze doar cu preturile si trebuie sa se concentreze pe adaugarea de valoare – prin servicii excelente de customer service, de exemplu.

 

Strategii de stabilire a preturilor cu discount

Stabilirea unor preturi mai mici poate sa-ti micsoreze marjele, dar poate fi o modalitate buna de a profita de cota de piata, in special daca oferi un nou produs sau serviciu. Vei sacrifica profitul pe termen scurt, dar vei descuraja competitorii de a intra pe piata ta. Odaca cu cresterea volumelor tale, costurile unitare vor scadea si vei avea un avantaj de cost de durata asupra noilor firme care vor incerca sa ia din partea ta de pe piata.

Citeste si:  Cum sa stabilesti pretul corect

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Daca esti o firma mai mare, poti utiliza avantajele de cost pentru a urma o strategie de pret scazut in pietele in care esti prezent. Acest lucru functioneaza foarte bine daca vinzi produse de larg consum cu putine sanse de diferentiere a produselor.

Poti utiliza, de asemenea, preturile cu discount pentru a incuraja rezervarile in avans sau pentru a vinde produsele perisabile din stoc in ultimul moment.

 

Stabilirea preturilor pentru o gama de produse

Sa spunem ca vinzi o gama de produse sau servicii. Cand stabilestli preturile acestora ar trebui sa vizezi consistenta, astfel incat clientii sa simta ca exista valoare pe intreaga gama de produse.

Dar s-ar putea ca tu sa planifici pozitionarea produselor diferite ca fiind peste sau sub nivelul pietei, asa cum procedeaza multe supermarketuri. Ai putea chiar sa urmaresti o strategie de stabilire a preturilor de genul „satisfacator, bun, cel mai bun” (cum e si in cazul cardurilor silver, gold si platinum). In ambele cazuri, vei fi capabil sa vizezi segmente de piata diferite cu cerinte diferite si sensibilitate in cazul preturilor.

In cele din urma, scopul tau este acela de a atrage clienti cu preturi initiale scazute si apoi sa profiti de cumparaturi constante odata ce relatia a fost stabilita. Companiile de IT, de exemplu, nu castiga aproape nimic din vanzarea de produse hardware si software, iar profitul mare vine din contractele de intretinere si suport. Aacest tip de strategie de pret poate livra un flux de venituri consistente, precum si profituri semnificative, cand stabilirea preturilor este una corecta.