Chiar daca munca ta de zi cu zi se desfasoara intr-un mediu placut, pot exista totusi anumiti factori care intervin in activitatea ta de rutina si care pot duce la asa numita boala a secolului, si anume stresul.

Cu cat acesta este mai mare, cu atat mai mult incep sa apara senzatii accentuate de oboseala, pierderea capacitatii de concentrare, demoralizare, scaderea performantelor, pierderea interesului pentru activitatile de la locul de munca.

Chiar daca unii specialisti considera ca stresul este ceva natural, la intensitate mai mare acesta produce efecte negative atat in viata personala cat si profesionala.

Citeste mai jos

Pe langa factorii personali, exista si la locul de munca anumite cauze care sunt responsabili de aparitia stresului. Iata care sunt acestea:

  • Presiunea termenelor limita – acestea pot deveni extrem de stresante mai ales pentru persoanele care nu isi gestioneaza corect timpul, si astefel ajung sa se simta presati de timp.
  • Sarcinile efectuate in acelasi timp – in momentul in care un angajat ajunge sa desfasoare mai multe activitati simultan, fie ca asa e stipulat in fisa postului, fie ca acesta doreste sa termine cat mai repede anumite activitati, persoana in cauza are sanse crescute sa intampine o stare de stres, din teama ca nu va termina la timp sau ca va gresi.
  • Nesiguranta – acest lucru se intampla de obicei atunci cand angajatul nu este sigur pe stabilitatea pe care i-o ofera locul de munca, sau atunci cand nu stie exact care ii sunt sarcinile de lucru.
  • Munca in conditii nefavorabile – acestea pot produce o stare de stres mai ales atunci cand lucrezi in conditii de temperatura prea scazuta sau prea ridicata, zgomot puternic, expunere la substante toxice, etc. Acestea nu numai ca pot produce aparitia stresului, ci pot reduce si satisfactia la locul de munca.
  • Neintelegerile intre colegi – atunci cand intre doi colegi exista anumite neintelegeri, daca acestea nu se remediaza la timp, pot fi o sursa sigura de stres atat pentru cei implicati cat si pentru restul colegilor. In aceasta situatie, cea mai potrivita interventie ar fi ce venita din partea conducerii, fie prin lamurirea problemei, fie prin separarea partilor implicate in conflict.
  • Conducerea defectuasa – ii poate face pe angajati sa creada ca munca lor nu este apreciata, acest fapt putand avea ca rezultat lipsa increderii in sine si, bineinteles, aparitia stresului.
Citeste si:  Cum procedezi daca castigi bine, dar nu iti place jobul tau?

Deoarece stresul se instaleaza in timp si nu apare brusc, iti poti permite sa iei masuri pentru eliminarea factorilor generatori. O solutie ar fi ca managerii de resurse umane sa faca o analiza pe baza unor chestionare interne prin intermediul carora sa depisteze sursele de stres ale angajatilor si sa incerce pe cat posibil inlaturarea acestora.