Unul dintre elementele principale ale unei afaceri de succes este reprezentat de o echipa de angajati profesionisti, talentati, dedicati si pasionati.

O astfel de echipa nu vine de la sine, iar un antreprenor trebuie sa stie cum sa ajunga la o astfel de performanta. Team-building reprezinta o modalitate foarte buna de a motiva si de a gestiona o astfel de echipa. Iata o serie de sfaturi despre cum sa procedezi pentru a eficientiza acest tip de activitati.

Majoritatea companiilor organizeaza in zilele noastre team-building. Ideea este ca la foarte multe dintre acestea, angajatii care participa simt ca fac acest lucru din obligatie, sau nu acorda importanta activitatilor propuse.  Printre cele mai bune astfel de actiuni pe care le poti propune pentru echipa ta se numara cele de voluntariat pentru o cauza nobila, sporturile, excursiile, sau iesirile la cina impreuna cu familiile.

Citeste mai jos

Asigura-te ca angajatii tai se simt bine la aceste activitati si nu uita ca au nevoie de comunicare mai mult decat la munca.  Incearca sa conduci conversatiile in diverse puncte indepartate de munca propriu zisa. In primul rand, angajatii tai trebuie sa se simta apreciati ca oameni, nu ca numere intr-o baza de date. Asadar, arata-le ca esti interesat de vietile lor, fara sa pari indiscret. In al doilea rand, oamenii trebuie sa comunice intre ei despre alte subiecte decat cele legate de birou. Astfel, a doua zi la munca va fi mai placuta si, in timp, se va ajunge la atmosfera de munca intre prieteni.

Incearca sa dezvolti conversatii din care angajatii sa inteleaga ce fel de rol are fiecare in echipa, mai mult decat ceea ce este scris in fisa postului si pe cartea de vizita. Spre exemplu, fiecare echipa de angajati de top trebuie sa stie ca are in componenta o persoana cu o gandire analitica foarte bine dezvoltata. Treaba ta este sa identifici aceasta persoana la birou si apoi sa ii faci pe ceilalti sa isi dea seama de aceasta calitate. Un alt exemplu poate consta in persoana care are o atentie deosebita pentru detalii sau cea care lucreaza cel mai bine sub presiune.

Citeste si:  Ce probleme poti avea la job din cauza greutatii tale corporale