Invata cum trebuie sa comunici pentru ca oamenii din jurul tau sa te urmeze in ceea ce faci!


Niciunul dintre liderii de succes ai lumii nu a ajuns acolo unde este fara sa devina un foarte bun comunicator inainte. Pentru a fi o astfel de persoana trebuie sa stii cum sa comunici cu oamenii din jurul tau la nivel emotional, inspirational, motivational. In acest sens, iti prezentam zece tehnici de comunicare ce vor face ca mesajele tale sa fie puternice si eficiente.

 

Cunoaste-ti audienta.

Comunicarea eficienta presupune ca emitatorul mesajului sa stie ce vor destinatarii sai sa auda. Astfel, trebuie sa iti dai seama cum sa iti livrezi mesajele, astfel incat oamenii sa te inteleaga, nu numai sa te auda.

 

Invata limbajul corpului.

Mai mult decat sa te folosesti de acesta pentru a trasmite informatii intr-un mod cat mai eficient, este important sa intelegi si reactiile publicului tau. Feedback-ul de acest fel este mai putin controlat, astfel este mai sincer. Deci vei putea sa iti adaptezi comunicarea mult mai bine in functie de nevoile oamenilor.

 

Fii sincer.

Liderii de succes stiu ca o comunicare eficienta presupune un mesaj real. Fie ca e vorba de stiri bune sau rele, un lucru este cert: onestitatea construieste incredere.

 

Fii autentic.

Nu incerca sa fii altcineva sau sa imiti un anumit personaj. Oamenii isi dau seama ca ai ceva de ascuns. Asadar, fii tu insuti si comunica in felul propriu.

 

Vorbeste cu autoritate.

Aici nu ne referim la faptul ca ar trebui sa te folosesti de pozitia pe care o ai, pentru a-i convinge pe oameni. Este vorba de a nu fi ambiguu, de a cunoaste toate detaliile subiectului despre care discuti, de a fi asertiv si direct.

Citeste si:  Greseli de vorbire ale oamenilor de afaceri

 

Vorbeste catre grupuri ca si cum ar fi persoane individuale.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management PR si Comunicare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Trebuie sa inveti sa vorbesti cu un public destul de mare, astfel incat fiecare persoana sa simta ca i te adresezi ei. Astfel, vei obtine inca un lucru – vei crea legaturi intre oameni, iar acest lucru este ceva ce orice lider de succes trebuie sa faca.

 

Cere-ti scuze, atunci cand gresesti.

Dintre sutele, miile de tehnici de comunicare pentru leadership-ul eficient, una apare peste tot – recunoasterea greselilor. Nu incerca sa dai vina pe altcineva. Foloseste expresii precum “Este vina mea”, “Am gresit”, “Imi pare rau” sau “Imi cer scuze”.

 

Solicita feedback.

Pentru a verifica daca mesajul tau a ajuns la audienta asa cum tu ti-ai propus, este foarte important sa ceri feedback. Daca observi ca anumite aspecte nu sunt clare in mintea oamenilor, nu ii blama, ci explica-le din nou. Plus, invata din greselile tale.

 

Fii proactiv.

Nu pierde timp incercand diferite metode de a-i face pe ceilalti sa te urmeze in atingerea obiectivelor. Mai bine, ofera-le sarcini clare sau, dupa caz, scopuri concrete care trebuie sa fie indeplinite. Astfel, oamenii nu vor pierde timp si energie indreptandu-se in directii gresite.

 

 

Autor: Claudia Caraba