Dupa cum v-am promis, iata cea de-a doua parte a materialului dedicat unei tipologii a angajatilor provocatori si tratamentul pe care managerii trebuie sa il aplice in privinta acestora. In prima parte, v-am prezentat angajatii de tip „piatra de polizor” si „creatorul de agenda”. Iata, acum, urmatoarele doua categorii.

3. Lansatorii de bombe. Aceștia sunt oameni linistiti. Ei nu spun multe (in public). Pot fi distanti sau chiar foarte neprietenosi.

Citeste mai jos

Acum, unii dintre voi vor spune, “Si ce daca? Cel puțin acestia sunt linistiti si isi fac treaba lor, asa ca ce mai vrei? “

Iata insa problema cu acești angajați. Intr-o zi, intra in in biroul tau și spun „Vreau sa depun o plangere”, „Am o alta pozitie”, „Acesta este un mediu de lucru ostil”, sau orice alt tip de bomba de acest fel. De ce? Pentru ca ei simt ca nu sunt implicați in succesul companiei, nu ți-au spus niciodata ceea ce se intampla, dar inca mai au putina loialitate. Bombele pe care le arunca des sunt rezultatul anilor in care au avut senzatia de „am calcat pe bec” sau „nu sunt apreciat.”

Tratament: Identificati-i și apoi cere-le opinia lor in mod regulat. Implica-i in proiecte și, apoi, pune-i sa vorbeasca despre acel proiect. Acesti oameni vor necesita un pic mai mult timp, dar se vor deschide daca simt ca esti cu adevarat interesat de ei. Poti afla mai multe despre organizatia ta vorbind cu oamenii linistiti, mai degraba, decat cu cei zgomotosi.

Ajuta-i sa devina participant active, prin implicarea lor in mai multe activiteti zilnice.

4. Controlorul de bani. Acesti oameni sunt aici pentru bani. Ei isi indeplinesc sarcinile la fel de bine ca si oricine altcineva, cu toate acestea, ei nu se vor simti “chemati la datorie”. Nu se ofera voluntar pentru nimic, dar vor fi in linia intai la bufetul suedez oferit de companie la petrecerea anuala. Poti conta pe venirea lor la locul de munca, dar nu mai mult de atat. Totodata, acestia nu au prea multa loialitate și pot deveni culegatori de locuri de munca.

Ei sunt, de asemenea, primii care se plang. De fiecare data cand apare ceva nou sau necesita un pic mai mult efort decat inainte, se plang. Apoi, pun mana pe treaba.

In unele cazuri, pot deveni angajați cu „ascultare selectiva”. Nu fac nimic care sa te faca sa ii concediezi pe motiv de abuz in serviciu, dar merg in varful picioarelor pe o linie subtire trasata pe marginea prapastiei.

Tratament  Este un proces in 3 pasi.

Citeste si:  Sfaturi pentru reusita de la femei de succes

1.Lasa-i sa afle ca performantele lor sunt la un nivel „mediu”. Ajuta-i sa inteleaga faptul ca un nivel minim de indeplinire a obligatiilor inseamna si un nivel minim de salarizare, iar cei care continua sa performeze la un nivel mediu vor fi primii inlocuiti in caz de nevoie.

2.Identifica obiective care pot fi indeplinite și realizate de catre “Controlorii de bani” si care vor avea ca efect cresterea nivelului de productivitate si, implicit, de salarizare. Ajuta-i sa vada o noua viziune a ceea ce se va intampla daca se angajeaza sa munceasca la un nivel crescut de performanța.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

3.Revizuieste lunar impreuna cu ei obiectivele stabilite,  pentru primele 90 de zile și verifica ce progrese s-au facut. Odata ce vad ca esti cu adevarat interesat de realizarile lor, ei vor incepe sa fie interesati de organizatia ta.

In cazul in care persista in mentinerea nivelurilor minime, da-le funcțiile și sarcinile care reflecta aceste niveluri. In cazul in care doresc sa ramana mereu „Controlori de bani”, sunt sanse sa nu-i aveti ca angajati prea mult timp, deoarece acestia sunt mereu in cautarea unui serviciu mai bun.

Si un gand de final. Nu exista o soluție universala pentru aceste performanțe slabe.

Este nevoie sa te gandest serios la ceea ce ai de facut, sa pui in aplicare ceea ce ai proiectat si sa faci dese follow-up-uri. Sa nu crezi ca poti avea o singura intalnire cu vreunul dintre ei si apoi sa te astepti ca totul va fi perfect. Nu merge asa.

Rezerva-ti timp sa identifici tipul de angajat si construieste apoi un plan a carui aplicare iti va da tie si companiei oportunitatea de a ajuta pe cineva si de a face o schimbare in bine.

Autor: Monica Burculet, CEO  Automotive Solutions Plant – Fabrica de rezultatelogo

Referinte profesionale:

  • 2012-2014 Director General Union Motors Car Sales – dealer auto Opel/Dacia/Renault/Multimarca;
  • 2011-2012 Director Gerenal Autonet SRL – dealer auto Suzuki/Multimarca;
  • 2007-2011 Director General Autoklass Center Bucureati Sud – dealer auto Mercedes Benz;
  • 2003-2007 Director Economic Autoklass Grup – dealer auto Mercedes/Ford.

Referinte academice

  • Ascendis – Dezvoltare abilitati personale, Coaching pentru Performanta, Planificare Strategica, Leadership Situational, Dezvoltarea echipelor;
  • C-Management Retail Certification , Certificare Daimler pentru directorii generali, directori after sales si directori de vanzari;
  • Consultancy in Bussiness Company – Top Management Compet;
  • ASEBUSS – Master in Bussiness Administration.