Companiile au nevoie de marketing pentru a le ajuta la promovarea produselor sau serviciilor lor catre clienti si potentiali clienti si pentru a conduce, in final, la vanzari. Ei bine, simpla implementare a unor tactici de marketing, cum ar fi promovarea pe social media, reclamele tv sau activarea in-store nu reusesc sa obtina rezultatele dorite. Toate aceste tactici necesita o strategie de marketing care sa indrume spre atingerea unor obiective bine setate.

Obiectivele de marketing sunt stabilite de o afacere atunci cand isi promoveaza produsele sau serviciile catre consumatori. Aceastea ar trebui sa fie atinse intr-un anumit interval de timp. Un mod bun de a seta obictivele de marketing este abordarea SMART. Mai exact la stabilirea obiectivelor este necesar ca acestea sa fie: specifice, masurabile, realizabile, realiste si specifice din punct de vedere al timpului.

Citeste mai jos

In functie de obiectivele ce se doresc a fi atinse, se creeaza un plan si o strategie de marketing. Asadar, care sunt tipurile de obiective in campaniile de marketing?

Cresterea vanzarilor

Unul dintre cele mai importante obiective, atunci cand vine vorba de marketing este cresterea vanzarilor. Marketingul are nevoie de rentabilitate, adica vanzarile ar trebuie sa creasca suficient de mult pentru a depasi semnificativ costurile de marketing. In acest sens, cresterea ar trebui sa fie specifica: “cresterea cu 20% a vanzarilor”. Iar daca este si mai specific, si mai bine: “crestrea vanzarilor online in randul femeilor cu 20% “.

Awarness asupra produsului sau serviciului

Un alt obiectiv al campaniilor de marketing este de a imbunatatii constientizarea in randul publicului a produselor sau serviciilor unei companii. Acest tip de obiectiv se poate axa pe a face cunoscut un produs nou pe piata. In acest sens, succesul campaniei de marketing nu se cuantifica in cate vanzari au fost realizate, ci la cate persoane au ajuns sa cunoasca produsul sau serviciul. Este un tip de campanie rulata pe termen lung.

Citeste si:  Inainte de toate, opreste-te la definirea brandului tau

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Intrarea/Pozitionarea pe piata

Pentru o companie noua este extrem de greu sa-si faca un nume, intr-o piata aglomerata, cu un public distras sau deja devotat unor anumite branduri. Este o strategie de marketing care sa creeze in mintea consumatorilor o imagine a companiei tale. Indiferent de industria din care firma ta face parte, creionarea unei imagini de marca este absolut necesara, mai ales in intrarea pe piata. In esenta se refera la modul in care afacerea doreste ca audienta sa perpeapa produsele sau serviciile sale in comparatie cu celelalte.

Managementul brandului

Obiectivele de branding se ocupa cu raspunsul emotional al publicului si identificarea clientului cu produsul sau serviciul oferit de companie, in urma unei culturi construite in jurul acestora. Asta inseamna ca, acest tip de obiective vizeaza solidificarea brandului pe piata. De exemplu, Apple este cunoscut pe piata ca o companie inovatoare, in consecinta, trebuie, in continuare, sa fie asociat astfel in mintea consumatorilor.