Pentru a atrage cat mai multi clienti, companiile se afla tot timpul in cautarea unor noi metode care sa reuseasca sa determine un consumator sa achizitioneze un produs. O metoda de marketing este cea denumita „tryvertising”, prin care clientul este atras sa testeze un produs sau un serviciu chiar inainte de a-l cumpara. In Ungaria, la Budapesta, a fost deschis de curand un centru comercial unde cumparatorii vor putea sa se delecteze cu orice fel de produs, gratis, numai daca isi exprima parerea personala despre acesta, dupa testarea lui.

BBC relateaza ca in acest centru comercial se pot testa produse de infrumusetare, parfumuri, dulciuri sau echipamente electronice, in functie de campaniile care se deruleaza permanent. Cumparatorii vor fi nevoiti sa se identifice la case cu un card de membru al clubului, iar apoi vor putea sa plece cu orice fel de produs doresc, nu inainte insa de a-l testa.

Citeste mai jos

Clientii vor fi obligati sa transmita opiniile despre calitatea produsului achizitionat, dupa ce l-au testat si l-au primit in mod gratuit. Potrivit BBC, este vorba despre cea mai recenta varianta a „tryvertising-ului”, o forma de publicitate prin care produsele sunt incercate de clienti, chiar inainte de achizitionare.

Aceasta initiativa a aparut pentru prima data in Japonia acum 7 ani

Expertii sustin ca aceasta tehnica de vanzari mai este cunoscuta prin oferirea unor mostre de produse noi clientului, dupa ce acesta a achizitionat o anume cantitate. Noul centru comercial va fi rezervat initial doar utilizatorilor care sunt inregistrati, in urma unei invitatii sosite din partea magazinului. Cei care vor sa beneficieze de astfel de avantaje vor fi nevoiti sa achite o taxa anuala de aproape 20 de euro, pentru a putea vizita magazinul.

Citeste si:  5 moduri de dezvolta o cultura organizationala dintr-un start up

BBC scrie ca etapa viitoare vizeaza prezentarea observatiilor clientilor asupra produselor cumparate. Numai dupa ce utilizatorul va completa mai multe chestionare online, acesta va avea dreptul sa viziteze din nou magazinul si sa intre in posesia oricarui produs. Initiativa mentionata a aparut pentru prima data in Japonia acum 7 ani, iar compania care administreaza franciza cauta investitori pentru a deschide centre comerciale in mai multe zone ale Globului.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

De exemplu, in New Delhi, India, a fost lansat serviciul de marketing online denumit Sample&Try, care are aceleasi caracteristici ca si magazinul din Ungaria, numai ca aici feedback-ul din partea clientilor nu este necesar.

 

Mihai Matei