In era actuala de business, auzim constant termenii “valori” sau “misiune” si ii integram adesea in limbaj. Dar ce sunt aceste valori de fapt? De ce sunt atat de importante? In acest articol vom sublinia de ce este necesar si de ce este atat de important sa avem un set de valori in cadrul organizatiei.

Valorile esentiale ale unei companii sunt cele ce intretin viziunea, contureaza cultura organizationala si reflecta ceea ce reprezinta firma de fapt. Sunt esenta identitatii firmei: principiile, credintele si filosofia. Multe companii se concentreaza mai ales pe aspectele tehnice si uita adesea care sunt de fapt competentele care fac firma sa functioneze – valorile. Stabilirea unui set clar de valori aduce avantaje atat interne cat si externe companiei.

Au un rol foarte important in procesele decizionale. De exemplu, daca una din valorile companiei este reprezentata de calitate, orice produs care nu satisface standardele impuse este eliminat automat.

Citeste mai jos

Aceste valori ii educa pe clienti si pe potentialii clienti legat de identitatea companiei. In special in lumea competitiva in care traim, un set de valori graitor este categoric un avantaj in fata concurentei.

Mai mult decat atat, valorile au devenit un criteriu in recrutare. Cei ce cauta joburi verifica daca setul de valori al companiei pentru care urmeaza sa aplice este in concordanta cu valorile pe care ei le considera importante si in functie de asta hotarasc daca li se potriveste sau nu respectiva companie.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Valorile nu se pot stabili, ci trebuie identificate. Problema este cum reusim sa indentificam un set de valori relevante pentru firma noastra. Foarte multe companii fac greseala de a “alege” niste valori si a incerca sa le aplice. Din pacate, acestea nu sunt universale. Este un adevar faptul ca poti avea aceleasi valori ca si concurentii, dar trebuie sa fie autentice si in ele sa se regaseasca si angajatii tai.