Daca iti doresti sa ai vanzari de succes, inainte de toate, va trebui sa faci ceva pentru a atrage atentia clientilor sau potentialilor clienti. Insa, cum vei proceda pentru a te face inteles, si in acelasi timp, pentru a te diferentia cat mai mult de concurenta? Iata cateva sfaturi care te pot ajuta!

 

  • Elimina ceea ce nu este important

Este foarte important sa te exprimi cat mai clar posibil. Daca poti omite un cuvant, un paragraf sau o propozitie care stii ca nu te va ajuta sa te faci inteles, fa-o!

Citeste mai jos

De exemplu, daca vinzi masini de tuns iarba si incerci sa ii explici clientului de ce masina ta este mai buna decat celalalte existente pe piata, probabil ca acesta nu isi doreste sa auda o poveste despre istoricul companiei. Poate ca pentru tine este important acest aspect, insa, clientii vor informatii care sa le fie intr-adevar de ajutor.

 

  • Explica lucrurile inainte de a le numi

Daca lucrezi intr-un domeniu care implica termeni specifici, asigura-te ca ai explicat termenul inainte de a-l utiliza, deoarce e posibil ca oamenii sa nu il cunoasca iar tu sa nu reusesti sa te faci inteles.

 

  • Atunci cand este posibil, foloseste metafore

De multe ori, metaforele pot ajuta in explicarea cuvintelor sau expresilor mai complicate, asa cum sunt termenii specifici. De exemplu, daca vinzi un pachet de software, ai putea compara benefiicile pe care acesta le poate oferi cu un restaurant aglomerat unde bucatarul sef isi conduce eficient personalul, astfel, pastrand clientii fericiti.

 

  • Fii amuzant
Citeste si:  De ce vanzatorii de top nu se tem de existenta unor produse ieftine

Umorul te poate ajuta in multe situatii. S-a demonstrat ca oamenii retin lucruri mai usor si au parte de o experienta mai placuta daca poti sa ii faci sa rada. Si nu este vorba neaparat de glume, ci despre a fi uman, accesibil si relaxat.

 

  • Gaseste o cale prin care sa te faci inteles mai usor

Atunci cand povestesti ceva, incearca pe cat posibil sa o faci intr-o ordine cronologica. De asemenea, este foarte important sa utilizezi un context din viata reala. Astfel, vei reusi sa te faci inteles mult mai usor atunci cand le explici ceva clientilor.