Daca te gandesti la Coca-Cola si sarbatoarea Craciunului, cu siguranta ti-l imaginezi pe Mos Craciun tinand o sticla rece de Coca-Cola in mana. Intre gigantul brand si batranelul dolofan, imbracat in haine rosii, exista o foarte mare legatura.

Insa, in timp ce multi oameni spun ca aceasta culoare a costumului se datoreaza campaniilor publicitare ale companiei de bauturi racoritoare, altii spun ca atat personajul in sine cat si culoarea vestimentatiei acestuia, sunt inspirate din faptele si vesmintele episcopului Sfantul Nicolae din Myra.stnick

Reputatia sa de om ce aduce daruri se datoreaza urmatoarei legende: „Se povesteste ca un nobil sarac avea trei fiice care, datorita situatiei financiare precare, nu se puteau marita. Cand fata cea mare a ajuns la vremea maritisului, episcopul Nicolae a lasat la usa casei un saculet cu aur. Povestea s-a repetat si cand a venit vremea de maritis pentru cea de-a doua fata. Cand a venit vremea mezinei, tatal a stat la panda sa afle cine este cel care a facut atat de mult bine fetelor lui. In noaptea cu pricina, sfantul Nicolae s-a urcat pe acoperis si a dat drumul saculetului cu aur prin hornul casei. De aici a ramas obiceiul agatarii sosetelor in fata semineului. Desi episcopul Nicolae l-a rugat pe tatal fetelor sa pastreze secretul, fapta nu a ramas necunoscuta. De atunci, oricine primea un cadou neasteptat ii multumea lui Nicolae.”

Citeste mai jos

Cei de la compania Coca-Cola spun ca au o contributie foarte mica in ceea ce priveste culoarea costumatiei de astazi a Mosului, acestia aratand faptul ca inainte de reclama lor, Mos Craciun a mai aparut in diferite ilustratii purtand o haina de culoare rosie.

Citeste si:  Cum sa faci un plan de afaceri

santas

Cu toate acestea, este adevarat ca si publicitatea facuta de Coca-Cola a jucat un rol important in crearea personajului pe care il stim si il indragim in prezent.

In anul 1931, artistului Haddon Sundblom i s-a dat sarcina de a picta imaginea lui Mos Craciun pentru o reclama a companiei Coca-Cola. Inainte de asta, acesta a fost ilustrat, de-a lungul istoriei, intr-o multime de feluri: inalt si slab, scund si gras, distins si intelectual, ba chiar avand si o imagine infricosatoare.

Cei de la Coca-Cola mai spun ca picturile lui Sundblom, destinate reclamelor, au facut din Mos Craciun un personaj cald, fericit, cu caracteristici mai umane, cum ar fi obrajii roz, barba alba, ochii sclipitori si ridurile de expresie. Acest stil de bunic simpatic, lansat de Coca-Cola, a captivat publicul, reclamele raspandindu-se la nivel global.

Coca-Cola-christmas

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

In concluzie, daca cei de la Coca-Cola nu sunt responsabili in totalitate de culoarea vestimentatiei lui Mos Craciun, cu siguranta lor li se datoreaza imaginea pe care cu totii o cunoastem astazi.

Aceste reclame istorice de Craciun, create de Coca-Cola, s-au schimbat foarte putin in cei peste 80 de ani de marketing festiv. In fiecare an, in apropierea Craciunului, Mos Craciun este prezent in  mod constant in centrul posterelor lor tinand un pahar sau o sticla de Coca-Cola in mana si afisand aceeasi atitudine ce exprima o pauza de relaxare si revigorare.