Social media inseamna: continut interesant, articole, stiri, conexiune intre oameni, marketing, comunicare si chiar deschiderea unei afaceri. Retelele de socializare sunt practic indispensabile din lumea moderna. Indiferent ca le folosim in scop de amuzament, research, ne deschidem un magazin pe facebook sau pentru promovarea afacerii nostre, suntem in permanenta contectati la retele de socializare.

Acest lucru face din retelele de socializare un spatiu public de natura sociala. ‘Inchiriem” spatiu pentru publicitate, comunicam cu clientii sau apropiatii nostri si pentru cei care folosesc retelele social media cu scopul exclusiv de a se distra, ne mai si jucam. Si din acest motiv exista reguli care trebuie respectate, indiferent daca vorbim despre posibilitatea de a opina sau despre marketing.

 

Voi stiti cele 10 reguli ale marketingului pe retelele de socializare?

 

Citeste mai jos

Este vital pentru afacerile noastre sa intelegem cum functioneaza platformele prin care ne promovam produsele si serviciile. Mai ales ca aici nu mai vorbim doar de a ne cunoaste produsul si a il prezenta cat mai interesant. Este vorba de analiza datelor masurabile, de de continutul care este pe gustul  userilor platformei. Cel mai important este sa intelegem ca posibilitatea userilor de a alege este infinita in retelele de socializare, deci trebuie sa cream un continut de care oamenii chiar sa se bucure.

1. Asculta publicul.

Fie ca vorbim de comunicare permanenta cu urmaritorii nostri, fie ca ne folosim de uneltele pe care ni le pune platforma la dispozitie (insights) trebuie sa stabilim ce apreciaza publicul nostru tinta si sa ne concentram pe aceste lucruri.

Apoi feedback-ul primit de pe retelele social media te ajuta si pe tine sa iti imbunatatesti produsele si serviciile. Incearca sa fii atent la ce iti spune comunitatea de fani de pe retelele de socializare, la review-uri si incearca sa folosesti acest feedback pozitiv sau negativ pentru a iti dezvolta afacerea.

2. Alege un subiect.

Cel mai bine este sa vorbim despre ce cunoastem si despre ce stim cel mai bine. Daca dam sfaturi relevante, furnizam content de calitate si informativ, atragem userii si castigam increderea lor. Acest lucru te ajuta sa castigi increderea publicului tau si te ajuta sa te dezvolti. Nu incerca sa mergi cu toate trendurile virale, mai ales daca nu merg mana in mana cu afacerea ta.

3. Legea calitatii.

Sigur, era o vreme in care era mult mai important sa ai o prezenta puternica. Practic, puteai sa spui sau sa livrezi orice fel de continut. Important era sa fie. Acum lucrurile nu mai stau asa. De la Google, la Facebook, Instagram si Twitter conteaza mult mai mult calitatea continutului, nu cantitatea.

Citeste si:  Ivan Vrhel: „Nivelul local inalt de pregatire in IT si existenta unor produse inovatoare pot amplifica potentialul de crestere in comertul electronic din Romania”

4. Legea reach-ului organic.

Cu cat ai continut mai bun si mai atractiv, cu atat mai usor o sa ajunga viral. Acest lucru deshide oportunitati si pentru Google de a iti prelua continutul si cuvintele cheie si de a te ajuta sa fii gasit mai usor de useri. Incearca sa castigi cati mai multi urmaritori si cat mai multe reactii de la useri reali.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing Online

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

5. Ai rabdare.

In teorie, prin social media comunicarea este mai rapida si mai facila. Insa succesul nu vine peste noapte. Sunt lucruri care intr-adevar au lipici la public si devin virale aproape imediat, insa cel mai des trebuie sa lucrezi pentru a avea o pagina de social media de succes.

6. Legea influencerilor.

Cauta oameni care sunt in acelasi segment cu tine si vorbeste cu ei sa iti testeze produsele. Oamenii au mai repede incredere in oameni, deci daca cineva iti poate promova produsele, acela este un om care a capatat deja increderea publicului.

7. Comunica cu userii tai.

Nu ignora comentarile sau mesajele private. Nu ai face asta cu un posibil client in viata reala, deci nu o face nici pe retelele de socializare.

8. Fii prezent.

Calitatea continutului primeaza, insa pentru a facilita engagement-ul userilor pe pagina ta trebuie sa fii prezent. Nu posta continutul ca dupa aceea sa dispari. Incearca pe cat posibil sa faci dialog cu cei care reactioneaza la continutul tau.

9. Valoarea continutului tau.

Poti face cele mai captivante video-uri, poti crea texte extrem de bune, insa daca totul se rezuma la produsele si serviciile tale, userii vor inceta sa asculte. Incearca sa vorbesti despre alte lucruri din domeniu. Lucruri mai putin cunoscute, dar care sunt de interes.

10. Lega reciprocitatii si empatiei.

Indiferent ce promovezi si cat de bun este continutul tau nu esti singurul care activeaza in domeniu. Cel mai bine este sa promovezi si alte pagini pentru a fi si tu promovat la randul tau de celelalte pagini. In definitiv, fiecare poate crea continut pe un subiect ce nu a fost inca abordat.

Important este sa atragi useri si sa le oferi informatii interesante, iar daca acest proces iti poate aduce mai mult urmaritori pe pagina ta, de ce nu?